Beste Dick,
Ik kwam van de week terecht op deze site. Graag wil ik mijn verhaal met je delen, ook ik hoopte ooit met lot genoten in contact te komen, dus dit is mijn kans. In de zomer van 2006 ben ook ik getroffen door - naar alle waarschijnlijkheid - herpes Symplex in de hersenen. Na een week hele hoge koorts, kreeg ik op een ochtend binnen twee uur tijd, twee epileptische aanvallen (zelf heb ik hier niets van gemerkt). Mijn vriend heeft alarm geslagen, dokter gebeld en ik ben toen direct naar het ziekenhuis gebracht. Op die morgen was ik lichamelijk aanwezig, maar ik weet er zelf haast niets meer van. In het ziekenhuis is toen bloed geprikt, CT scan gemaakt, maar ze hebben niets kunnen vinden. Ik lag al vier dagen in het ziekenhuis en bleef zware epileptische aanvallen houden en was nog steeds niet 'helder'. Op de 5e ziekenhuis dag is er een MRI scan gemaakt en hebben ze een punctie genomen (hersenvocht). Op de scan was een ontsteking te zien. De neuroloog besloot niet meer af te wachten, maar me aan het infuus te leggen (10 dagen lang antibiotica), dit sloeg aan! Ik had wel giga geheugen problemen (herkende voor mij bekenden mensen niet meer etc) en begon dat pas zelf te beseffen na de eerste dagen wat ik erg beangstigend vond. En natuurlijk moest ik ook aan de anti epileptica. korte termijn is nog steeds niet geweldig (post-it is de meest fantastische uitvinding

) Pas na maanden kreeg ik te horen dat het virus waarschijnlijk herpes symplex was (was uit de punctie naar voren gekomen). Maar tot op de dag van vandaag is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk, aangezien de neuroloog later weer vertelde dat daar aan getwijfeld werd. Ik slik nog steeds medicijnen tegen epilepsie en toen ik daar vorig jaar mee gestopt was, kreeg ik direct weer aanvallen. Dus nu weer terug aan de medicijnen. Ook heb ik nog elke dag hoofdpijn, met enorme hoofdpijn pieken in het weekend en ben ik vaak erg moe. Je gaat er aan wennen, maar soms maakt het me verdrietig. Ik werk fulltime, ben jong, maar zou zo graag weer fit willen zijn! Ik hoop dan ook op de dag dat ook de neven effecten stoppen en dat ik weer energiek door het leven kan gaan! Hoe zit dat bij jou nu? Heb je ook nog last van epilepsie? Heb je toevallig nog tips voor een 2nd opinion (waar ik heen kan gaan)? Ik verneem graag je reactie. Groeten, Charlotte