Het is nu vr 10-09-2010 04:58

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Honing 
Auteur Bericht
Moderator
Moderator

Bericht Honing
Een maand of 2 geleden heb ik eens een artikel gelezen over Honing gebruikt als zalf voor herpes. Helaas kan ik de link niet meer vinden dus jullie moeten me maar op mijn blauwe ogen geloven :wink:

In dit artikel beweerde men dat men testen had gedaan met honing smeren op de herpes blaasjes of herpes wondjes. en dat de resultaten hiervan minstens net zo goed waren als de gebruikelijke zalfjes en pilletjes (zoals zelitrex).

Eigenlijk geloofde ik er nix van. maar omdat ik regelmatig irritatie merkte van de huid .heb ik het toch maar eens geprobeerd. Want honig kan opzich geen kwaad natuurlijk. En eerlijk is eerlijk het schijnt te werken ook nog.

Als ik nu irritatie of een blaasje merk . Smeer ik er gelijk honig op met een wattenstaafje. eventueel verdunt met een beetje water ( in dat onderzoek had men het over 90% honig en 10% water ongeveer, maar ik doe het nu gewoon zonder water). Dit doe ik dan een paar keer op een avond. Het plakt natuurlijk wel van alle kanten natuurlijk , maar dat neem ik maar voor lief :D

Sinsdien heb ik veel minder vaak last van irritatie gekregen (kan natuurlijk ook toeval zijn).

na eens rond gegoogled te hebben naar honing. is het eigenlijk niet zo gek dat dit echt werkt. want honing heeft wel degelijk een virusdoodende werking, antibacteriele werking en een huid en wond herstellende werking .

Mischien een ideetje voor jullie. groetjes marco

ma 07-05-2007 20:55
Profiel
Trouw lid
Trouw lid

Bericht proberen
k'ga het eens proberen, ne mens zou alles doen voor van die ambetante hg van af te zijn !!!!!!!!!!!!!!!!!!

bedankt voor de tip groetjes x x x x

di 08-05-2007 09:56
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht Honing / Propolis
Hey Marco,

Mooi dat het helpt bij jou.
Propolis is ook een bijenproduct, zie de link hieronder.

http://www.propolis.nl/over05.html

Groetjes,

Stan

di 08-05-2007 18:33
Profiel
Moderator
Moderator

Bericht 
Thx stan, lijkt me toch weer een bewijs dat honing wel degelijk werkt.

Princess... veel succes meid ik hoop dat je er ook zo een baat bij hebt als mij

Ps had vergeten te vertellen . dat je de blaasjes of wondjes ongeveer een half minuutje voorzichtig moet inwrijven met de honing(wattenstaafje). en als je het er weer afwilt hebben >> afspoelen met lauw water. dus niet gaan boenen of iets dergelijks

di 08-05-2007 19:48
Profiel
Moderator
Moderator

Bericht 
Bedankt voor de link stan!

Ter aanvulling op de link: propolis is te verkrijgen in verschillende vormen bij reform winkels en er is geen echte houdbaarheidsdatum. Alle ingrediƫnten zijn in principe stabiel bij kamertemperatuur. Het is wel beter om na een paar jaar je voorraad te vernieuwen.

wo 09-05-2007 11:05
Profiel E-mail
Trouw lid
Trouw lid

Bericht Re: Honing
Bedankt voor je bericht.

Ik heb ook geiddeld 1 keer per jaar een kleine aanval. 2 hele kleine blaasjes. Maar is toch heel irritant. Ik deed er altijd honing op en dat werkte erg snel, na 2 dagen was ik er vanaf. Echter nu heb ik weer een aanval en heb er honing op gedaan. om 4 uur s'ochtends was er nog niets aan de hand, maar rond 7 uur, voelde ik jeuk en toen ik keek was het gehele zaakje zwaar opgezwollen. Nog nooit zo groot gezien

Weet iemand wat dit kan zijn? Ze zeggen toch altijd dat de eerste aanval het ergste is?

Kan het aan de honing liggen? of is dit iets anders?

gr

Danny

ma 12-01-2009 01:49
Profiel E-mail
Moderator
Moderator

Honing kan geen kwaad dus daar zal het wel niet aan liggen . In de meeste gevallen is de eerste aanval vaak ook de zwaarste. Maar dat sommigen ook na een lange tijd alsnog een zware aanval krijgen is best mogelijk.

Zoals je vast wel gelezen had, heb ik ook honing gebruikt in de eerste maanden.Vooral tegen de irritatie vond ik het goed helpen. Mijn laatste aanval die ik had was ook net als bij jou(behalve dan die aanval die je nu hebt)weer vlug weg ook zonder honing waarschijnlijk zal het bij jou ook zonder honing nu vlug weg zijn. Ik denk dat je nu gewoon bad luck hebt want herpes blijft onvoorspelbaar.

groetjes marco

ma 12-01-2009 18:39
Profiel
Trouw lid
Trouw lid

Hoi Marco, Je hebt niet helemaal gelijk.
Honing heeft inderdaad een anti-bacterieinfectie eigenschappen.

Maar een eigenschap van honing is wateraantrekkend, dus bij sommige mensen die het op hun hoofd deden, lees ik in bepaalde threads, werd de vochtophoping in de huid van mijn hoofd veel meer, deze mensen hadden een heel opgezwollen hoofd. Dit is dus ook het geval bij mij denk ik. Miischien omdat het vocht van de blaasjes in aanraking kwam met de honing kan het dit effect teweegbrengen. Het lijkt een op Paraphimosis. Misschien is dat het wel. Maar nu na een paar dagen ik het al bijna helemaal weg.

http://www.lancienpraxis.com/ingredients.php

do 15-01-2009 11:22
Profiel E-mail
Moderator
Moderator

Hoi Danny,

Thx voor de link. Het bevestigt ook het goede van honing.Dat van die vochtophoping wist ik inderdaad niet

groetjes

za 17-01-2009 17:04
Profiel
Nieuw lid
Nieuw lid

Lieve mensen,

Ik ben heel blij voor jullie als honing werkt, maar HG is echt de oorzaak van een VIRUS. en een virus is niet hetzelfde als een bacterie. Dus de antibacteriƫle werking van honing kan niet tegen HG werken ben ik bang. Anders had iedereen wel antibiotica gekregen tegen een aanval, denken jullie ook niet?
Groetjes

wo 21-01-2009 11:31
Profiel E-mail
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Hallo,

Ik ben er pas deze week achtergekomen dat ik herpes heb.
Omdat ik veel positieve verhalen lees over het gebruik van honing wil ik dit ook gaan proberen.
Ik vraag me alleen af of je verschillende medicijnen of alternatieve geneesmiddelen tegelijkertijd kan gebruiken? Ik heb namelijk over veel verschillende middeltjes gelezen en wil gewoon zo snel mogelijk van deze aanval af.
Daarnaast vraag ik me af of een doktersbezoek per se nodig is en of je meteen een aanval krijgt nadat je besmett bent geraakt met het virus of dat dit ook een half jaar later pas kan gebeuren (ik heb net een nieuwe vriend en wil hem nergens van beschuldigen).
Hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen.

Groetjes,

Little J

wo 03-02-2010 18:17
Profiel E-mail
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Marco!
Je bent een genie!
Mijn opa is Imcer dus Honing in overvloed.
Ik ga morgen gelijk smeren!
(om toch de humor erin te houden ondanks dit "geweldige" :x souvenir)
Dan krijg ik wel honing zoete lippen...

do 04-02-2010 03:15
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ]