Een maand of 2 geleden heb ik eens een artikel gelezen over Honing gebruikt als zalf voor herpes. Helaas kan ik de link niet meer vinden dus jullie moeten me maar op mijn blauwe ogen geloven
In dit artikel beweerde men dat men testen had gedaan met honing smeren op de herpes blaasjes of herpes wondjes. en dat de resultaten hiervan minstens net zo goed waren als de gebruikelijke zalfjes en pilletjes (zoals zelitrex).
Eigenlijk geloofde ik er nix van. maar omdat ik regelmatig irritatie merkte van de huid .heb ik het toch maar eens geprobeerd. Want honig kan opzich geen kwaad natuurlijk. En eerlijk is eerlijk het schijnt te werken ook nog.
Als ik nu irritatie of een blaasje merk . Smeer ik er gelijk honig op met een wattenstaafje. eventueel verdunt met een beetje water ( in dat onderzoek had men het over 90% honig en 10% water ongeveer, maar ik doe het nu gewoon zonder water). Dit doe ik dan een paar keer op een avond. Het plakt natuurlijk wel van alle kanten natuurlijk , maar dat neem ik maar voor lief
Sinsdien heb ik veel minder vaak last van irritatie gekregen (kan natuurlijk ook toeval zijn).
na eens rond gegoogled te hebben naar honing. is het eigenlijk niet zo gek dat dit echt werkt. want honing heeft wel degelijk een virusdoodende werking, antibacteriele werking en een huid en wond herstellende werking .
Mischien een ideetje voor jullie. groetjes marco