Het is nu do 09-09-2010 06:30

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 In hoeverre besmettelijk 
Auteur Bericht
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Bericht In hoeverre besmettelijk
Hallo,

Nu zo'n 3 maanden geleden ben ik er achter gekomen dat ik herpes genitales heb. Heb hier veel over opgezocht op inet en heb ook hier veel informatie vandaan kunnen halen. Dus bij deze complimenten voor de site. Wat ik me nu nog wel afvraag; In hoeverre is het nog besmettelijk als de aanval volledig weg is? Ik heb nergens echt een duidelijk antwoord kunnen vinden. Hoop dat je mijn vraag kunt beantwoorden.

Groetjes Mark

wo 13-01-2010 23:18
Profiel E-mail
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Bericht Re: In hoeverre besmettelijk
Bij mijn vriendin is anderhalve week geleden ook HG vastgesteld. In reactie daarop ben ik naar mijn huisarts geweest, omdat ik natuurlijk een hoop vragen heb.

Over de besmettelijkheid vertelde ze dat de kans op overdragen wanneer er géén symptomen zijn nihil is, en dan zelfs vrijen zonder condoom geen problemen zou moeten opleveren.

do 14-01-2010 12:14
Profiel E-mail
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Bedankt voor je reactie.
Bij mij is het ook eerst bij mijn toenmalige vriendin geconstateerd en ben toen ook naar de huisarts geweest met inderdaad een hoop vraagtekens. Wat mij ook opviel is dat er vrij normaal over gedaan werd. Iig bedankt voor je antwoord, zo weet je beetje bij beetje steeds meer.

zo 17-01-2010 12:39
Profiel E-mail
Nieuw lid
Nieuw lid

Er wordt inderdaad heel normaal over gedaan. Mijn ouders zijn gaan informeren bij mijn huisarts (ik ben ver van huis) en hij zei letterlijk dat daar "perfect mee te leven valt en dat dat niets is om je ook maar enigszins druk over te maken". Hij stelde ons allemaal gerust.
Over partnerwaarschuwing heeft hij wel niets gezegd, of de invloed op toekomstige al dan niet serieuze relaties. En dat is nog steeds hetgeen waar ik me het meest zorgen om maak. Over de mate van besmetting moet ik ook nog verder informeren, maar als jouw dokter zegt dat de besmettingskans zooo klein is, en mijn dokter heeft het zelfs niet over echt grote complicaties gehad, dan veronderstel ik dat er inderdaad geen echt grote problemen zijn, ook niet wat betreft het aangaan van relaties.

Ik hoop dat er nog meer reacties komen op de mate van besmetting. En misschien moet ik eens een topic aanmaken over partnerwaarschuwing in het algemeen, als die nog niet bestaat.

ma 18-01-2010 16:56
Profiel E-mail
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Ik heb een relatie van 17 maanden en mijn partner weet niks over. Hij zal ook nooit te weten komen :) Ik had ondertussen één aanval, en ik vermeed gwn sexuele contact.
Als ik dat zou vertellen, had ik hem verloren.
De eerste aanval is zeker zichtbaar, maar de andere kunnen een klein blaasje zijn, die niemaand, behalve jou, zal merken. Dus als je zelfs een heel klein blaasje heeft, ben je besmetbaar.

di 26-01-2010 18:37
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]