Het is nu do 09-09-2010 06:27

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Erg vaag allemaal... 
Auteur Bericht
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Bericht Erg vaag allemaal...
hi,

Nou, ik mag ook spreken van een recente besmetting. Weet het sinds kort, en dan slaat in eerste instantie de schrik je om het hart. Weet ook niet echt wanneer ik het heb opgelopen, maar tot mijn spijt heb ik wel iemand besmet, en die attendeerde mij erop :-(

Het vage eraan is, dat ik zelf geen/ nauwelijks symptonen heb. Blijkbaar ben ik 1 van de asymptomatische personen met HSV-2. Ik heb slechts 1 'aanval' gehad, dwz ik was zo stressy toen ik het hoorde, dat ik me spontaan in die week niet lekker voelde, opgezette klieren in mijn liesstreek kreeg en ook lichte spierpijn in mijn benen kreeg....verder geen blaasjes, oid...

Go see the docter luidde het advies: Die heeft een bloedtest laten doen, en daaruit bleek dat ik anti-lichamen had, maar dat had ik in 2008 ookal...toen had ik nog een vaste relatie (10 jr) en nooit problemen gehad.. beetje vaag: Nu wil ik eind februari weer een test laten doen, maar ben benieuwd of men dan iets kan ontdekken....lijkt er ook op alsof die dokter zelf niet goed weet wat te doen, wat mij alleen maar onzekerder maakt...:-(

Ik vind het erg moeilijk om er mee om te gaan en op het moment zie ik een nieuwe 'relatie' al helemaal niet zitten....pfff dat valt me even rauw op mijn dak...

Maar goed, wat ik me afvraag: Hoe kan je als asymp-persoon nu weten wanneer je wel of niet zeer besmettelijk bent met het oog op sexuele handelingen in de toekomst?

za 30-01-2010 22:29
Profiel E-mail
Lid
Lid

Bericht Re: Erg vaag allemaal...
Kan aan het tijdstip liggen, maar man of vrouw?

Heb begrepen dat een vrouw het virus kan hebben, geen symptomen heeft, maar toch blaasjes heeft op de baarmoederwand, dat zie je niet en merk je dus ook niet (correct me if i'm wrong) Ze zeggen dat als je geen last heb(geen blaasjes ect) dus, vrijwel de kans nihil is om iemand te besmetten. Met condoom is de kans nog kleiner en de kans dat een man een vrouw besmet is kleiner dan andersom, omdat bij de vrouw het dus om de schaamlippen kan zitten en zelfs nog daar buiten, dus het gebied is groter.

Ja, euhm hoop hier wat mee te beantwoorden en anders hoor ik het wel.

za 06-02-2010 02:09
Profiel E-mail
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Dank voor het antwoord.

Ik ben een man. Tot op dit moment nul last van blaasjes oid. Echter de 'andere partij' heeft destijds wel een explosie van verschijnselen gehad. Dat vind ik vreemd.

Anyway, als ik veilig blijf ( want dat deed ik al!!!) vrijen is de kans dus erg klein dat ik iemand besmet, met daarbij het feit dat ik geen blaasjes of zweertjes heb gehad..?

za 20-02-2010 16:53
Profiel E-mail
Lid
Lid

Beste boldg,
Als je je bloed laat testen is het mogenlijk dat ze dus van de normale herpes anti-stoffen tegenkomen. Ik geloof dat 90 procent van de wereldbevolking herpes heeft, heb je weleens een koortslip gehad? Het wil niet gelijk zeggen als je herpes in je bloed hebt dat je dan gelijk genitalis hebt.
Kan me wel voorstellen als je geen echte klachten hebt dat het dan heel moeilijk is om zekerheid te krijgen.
Wens je veel succes met de test.

ma 22-02-2010 17:39
Profiel E-mail
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Fysiek,

Bij mij zijn die anti-stoffen al eerder vastgesteld: in 2008 tijdens een reguliere bloedcheck wegens algehele vermoeidheid. Ik heb idd gelezen dat die reguliere bloedtesten niets zeggen. Ik heb vorig jaar wel een tijdje een vriendin gehad die een koortslip heeft. Uiteraard voorzichtig mee omgegaan, nooit klachten gehad ook die duiden op een koortslip.

Wat me vooral dwars zit is dat ik idd geen zekerheid heb. Hoewel ik degene die wel fysieke klachten had, wel degelijk besmet kan hebben. In een periode van een week of 3 hebben wij veelvuldig zonder condoom gevreƫen maar pas in de derde week kreeg zij klachten.

Los van de zekerheid ( ga er gemakshalve echt van uit dat ik het heb) rest mij nog antwoord op de vraag: Als je geen uitwendige klachten hebt, en je hebt sex met condoom, dan kan je je partner toch niet besmetten??? Zoals gezegd geen blaasjes, zweertjes op of onder de gordel?

ma 22-02-2010 19:32
Profiel E-mail
Lid
Lid

beste boldg,
Ik kan je daar geen waterdicht antwoord op geven, ik weet wel dat de klachten van persoon tot persoon erg verschillen.
Ik ken ook mensen die idd geen klachten hebben maar wel besmettelijk kunnen zijn.Ook ken ik mensen die besmet zijn ondanks het veilig vrijen.
De regel is heb je geen pijnlijke plekjes of blaasjes dan kun je, met bescherming natuurlijk, sex hebben. Ik zelf heb nu een vriendje met HG dus dat scheelt voor mij enorm, maar met iemand die niet besmet is zou ik zeker veilig vrijen en niet als je iets van klachten hebt.
Het is niet makkelijk allemaal maar je moet leren vertrouwen krijgen in je leven met HG, dat heeft bij mij ook even geduurd maar het gaat steeds makkelijker.
sterkte en groetjes

di 02-03-2010 16:47
Profiel E-mail
Nieuw lid
Nieuw lid

heyhey!

Ik heb het daar toevallig nog over gehad met de huisarts vandaag. Zij gaf aan dat zodra je klachten hebt, je besmettelijk bent. Dus heb je blaasjes/vermoeidheid/what ever je klachten zijn, is veilig vrijen belangrijk om de grootste kans te hebben iemand niet te besmetten. Heb je geen klachten, ben je ook niet besmettelijk...

Echter is het wel zo dat een condoom eigenlijk weinig doet... Herpes zit namelijk niet in sperma ofzo, maar zit op je huid.

Ik heb veilige seks gehad met een jongen, waaronder ook oraal (dat was dan weer niet 'veilig') Een week daarna kreeg ik klachten. Vanuit een bloedonderzoek zijn alleen antistoffen te zien tegen herpes, wat inhoudt dat je het 'gehad' hebt, wat dus inhoudt dat je het virus in je lichaam hebt (sluimerstand). Je kunt niet zien wel type, wat je wel kunt onderzoeken met vocht uit de blaasjes. Ik had dus type 1, oftewel beter bekend als de koortslip variant (kortom, daar beschermt een condoom niet tegen hoor!)

Toen ik dit liet weten aan degene van wie ik het heb gekregen (dat weet ik echt voor 95% zeker...), schrok hij. Hij wist het niet, heeft nooit klachten gehad. Maar dat wil dus niet zeggen dat je het niet over kan geven. Misschien waren zijn 'klachten' van de herpes wel hoofdpijn en spierpijn of zo, en heeft hij dus zonder het te weten mij besmet.
Hij gaat nu een bloedtest laten doen, om te kijken of hij het dus 'gehad' heeft...

Hoop dat mijn verhaal een beetje verduidelijkt ;)

LiefsWendy

vr 05-03-2010 21:09
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ]