Ben het ermee eens dat mensen er veel meer van maken dan t werkelijk is... Je leven niet meer rooskleurig inzien na een lichte aanval van herpes is niet nodig hoor! De mensen die echt weken hebben liggen creperen van de pijn, dan kan ik het me goed voorstellen!
80% van de nederlanders en belgen hebben al antistoffen voor type 1 in hun bloed zitten, wat betekent dat het ergens sluimert... Kortom, als je niet in een aanval zit, is de kans dus niet groot dat je iemand zomaar besmet. De meesten hebben het al (bij type 1 alleen voornamelijk op de lip...), en je bent niet meer besmettelijk als je geen blaasjes hebt...
Ik las ergens dat er ook door de GGD wordt geadviseerd bij langere relaties dit wel te vertellen, ook omdat het besmettingsgevaar dan wel toeneemt zeg maar. Maar bij one night stands is dit niet direct nodig. Als de GGD dat al aangeeft, kun je er dus ook wel uit opmaken dat het echt niet life changing HOEFT te zijn (als je t mild hebt, nogmaals

)
Op hoe lang de aanvallen duren, dat verschilt per mens... Ik heb ook type 1, en net mijn eerste aanval achter de rug. Die duurde slechts anderhalve week met in totaal 8 zweertjes of zo, dankzij een vroeg bezoek aan de huisarts en medicatie... Alleen bij een eerste aanval krijg je dat, of t moet de spuigaten uitlopen

Hoe lang het bij jou gaat duren, dus geeeeen idee! Heb je van dat soort vragen, stel ze aan je huisarts.
Herpes werkt dan weer bij iedereen anders!