Het is nu vr 10-09-2010 03:32

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Weer een met gh1 
Auteur Bericht
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht Weer een met gh1
Hallo,
Ja hoor ik heb het ook gh type 1. Had 2 weken geleden een one night stand. Nou dat heb ik geweten. Ze bleek een koortslip te hebben. Kan het nog steeds niet geloven. Hoe stom. Ook maak ik mij enorme zware zorgen over de toekomst. Hoe krijg je ooit een vaste relatie als je gh hebt. TBen het er helemaal mee eens dat je het je partner moet vertellen. Maar wie zegt er dan ach wat maakt het uit. Als jezelf geen gh hebt wil je dat risico toch niet lopen lijkt me?. Hier maak ik me dus erg zorgen over.

Ook heb ik nog een andere vraag. Ik gebruik dermovate creme. hierin zitten Corticosteroïden. Dit gebruik ik voor lichen sclerosus. Ja ook dat heb ik nog. maar kan ik die zalf blijven gebruiken ondanks mijn gh?
Wat ik mij ook afvraag als er zoveel mensen zijn die het hebben. Waarom word er dan geen onderzoek gedaan naar een geneesmiddel? Verder vind ik het ook gek die herpes aanvallen die je op google ziet. Ik kom daar niet in de buurt je moet best wel goed kijken wil je überhaupt iets van een zweertje blaasje waarnemen.
Hopelijk kunnen jullie helpen. Want ik zie me leven niet al te rooskleurig meer in. Zijn er trouwens geen praatgroepen ofzoiets?
henk

di 09-03-2010 22:33
Profiel E-mail
Trouw lid
Trouw lid

Bericht Re: Weer een met gh1
Hallo,

Het is maar een huidaandoening, je hebt hetzelfde als dat meisje, alleen op een andere plek. De meeste mensen hebben het virus al, dus dan kun je ze ook niet meer besmetten. Alleen geen sex als je een aanval hebt, dan kun je ze wel op een andere plek besmetten, anders niet. Mensen maken er echt veeeel meer van, dan wat het eigenlijk werkelijk is.

wo 10-03-2010 00:27
Profiel E-mail
Nieuw lid
Nieuw lid

Hoe lang duurd zo;n aanval eigenlijk. Heb nu een paar zweertjes bultjes en een paar soort van hel kleine wondjes die je pas ziet als je er met fel licht op schijnt. Hoe lang duurd het voordat dit weg is? of voordat zo'n vochtbultje kapot springt?

do 11-03-2010 23:14
Profiel E-mail
Nieuw lid
Nieuw lid

Ben het ermee eens dat mensen er veel meer van maken dan t werkelijk is... Je leven niet meer rooskleurig inzien na een lichte aanval van herpes is niet nodig hoor! De mensen die echt weken hebben liggen creperen van de pijn, dan kan ik het me goed voorstellen!
80% van de nederlanders en belgen hebben al antistoffen voor type 1 in hun bloed zitten, wat betekent dat het ergens sluimert... Kortom, als je niet in een aanval zit, is de kans dus niet groot dat je iemand zomaar besmet. De meesten hebben het al (bij type 1 alleen voornamelijk op de lip...), en je bent niet meer besmettelijk als je geen blaasjes hebt...
Ik las ergens dat er ook door de GGD wordt geadviseerd bij langere relaties dit wel te vertellen, ook omdat het besmettingsgevaar dan wel toeneemt zeg maar. Maar bij one night stands is dit niet direct nodig. Als de GGD dat al aangeeft, kun je er dus ook wel uit opmaken dat het echt niet life changing HOEFT te zijn (als je t mild hebt, nogmaals :D)

Op hoe lang de aanvallen duren, dat verschilt per mens... Ik heb ook type 1, en net mijn eerste aanval achter de rug. Die duurde slechts anderhalve week met in totaal 8 zweertjes of zo, dankzij een vroeg bezoek aan de huisarts en medicatie... Alleen bij een eerste aanval krijg je dat, of t moet de spuigaten uitlopen ;)
Hoe lang het bij jou gaat duren, dus geeeeen idee! Heb je van dat soort vragen, stel ze aan je huisarts.
Herpes werkt dan weer bij iedereen anders!

vr 12-03-2010 09:55
Profiel E-mail
Nieuw lid
Nieuw lid

Ik wil mij laten testen erop. ik heb het idee dat het steeds meer word maar weet niet of dit nu mijn fantasie is. Op de bovenkant van mijn penis dus niet de eikel. Zie ik allemaal plekjes die wit verkleuren. Niet rood eromheen en er is verder niks mee. maar maak mij zorgen. Weet ook niet of dit er al zat.
Kan ik gewoon naar een ggd voor een test.? En kan dit zonder verwijsbrief van een arts? Ga liever niet naar mijn eigen arts want dan schaam ik me dood.

ma 15-03-2010 23:05
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]