Het is nu do 09-09-2010 06:26

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Net ontdekt 
Auteur Bericht
Trouw lid
Trouw lid

Bericht Net ontdekt
Hoi, ik ben een meisje van 15 jaar. Ik heb van de week te horen gekregen dat ik Herpes Genitalis heb.
Dacht eerst dat het ingegroeide haartjes waren, maar naarmate het erger werd ben ik toch naar de huisarts gegaan ( om precies te zijn na 2 dagen ). Mijn vriend had een koortslip zonder dat hij het wist tijdens orale seks. Gewoon domme pech dus.
Heb een kuur van 10 dagen, 2 maal per dag valaciclovir 500mg.
Ik ben nu begonnen aan mn 3e dag, maar ik heb alleen maar het gevoel dat het erger wordt. Is dat normaal?
Vandaag wordt er zinkzalf en babyolie voor me gehaald tegen de pijn bij het plassen. Ze zeggen dat je veel paracetamols moet slikken, maar voor mijn gevoel haalt dit niets uit. Ik word helemaal gek. Is het aan het einde van de kuur totaal over? Zeg me alstjeblieft dat de pijn wel minder is! =(
Ik kan het nog geen plekje geven, het gevoel dat ik dat nooit zal kunnen, maar ik moet toch door...

za 03-07-2010 08:30
Profiel E-mail
Trouw lid
Trouw lid

Bericht Re: Net ontdekt
Het gaat ondertussen een stuk beter met me!
De kuur sloeg goed aan en aan het einde van de kuur had ik alleen nog een paar schrale plekjes, die met langdurig lopen gevoel werden. Nu smeer ik af en toe nog wat sudocreme omdat de huid weer even te herstellen.
Het letten op het eten blijft lastig, vooral de uien en de chocola. Kan het ook met mate? of is het beter om het helemaal te vermijden?

do 15-07-2010 17:56
Profiel E-mail
Nieuwe bezoeker
Nieuwe bezoeker

Shawty schreef:
Het gaat ondertussen een stuk beter met me!
De kuur sloeg goed aan en aan het einde van de kuur had ik alleen nog een paar schrale plekjes, die met langdurig lopen gevoel werden. Nu smeer ik af en toe nog wat sudocreme omdat de huid weer even te herstellen.
Het letten op het eten blijft lastig, vooral de uien en de chocola. Kan het ook met mate? of is het beter om het helemaal te vermijden?

hallo,jij hebt herpes 1 en dat heeft mijn vriendin ook (al 17 jaar) bij haar zijn de uitbraken 17 jaar weggebleven(tot pas geleden) ,in die 17 jaar heeft ze gewoon pinda"s gegeten en uien,ook rookt ze en drinkt ze.ik wil niet zeggen dat het ook bij jou zo zal zijn,maar die kans is er dus ook.zou wel het 1e jaar rustig aan doen ,verder veel succes en sterkte.

do 15-07-2010 19:07
Profiel
Trouw lid
Trouw lid

misschien schreef:
hallo,jij hebt herpes 1 en dat heeft mijn vriendin ook (al 17 jaar) bij haar zijn de uitbraken 17 jaar weggebleven(tot pas geleden) ,in die 17 jaar heeft ze gewoon pinda"s gegeten en uien,ook rookt ze en drinkt ze.ik wil niet zeggen dat het ook bij jou zo zal zijn,maar die kans is er dus ook.zou wel het 1e jaar rustig aan doen ,verder veel succes en sterkte.

Ja, ik let nu ook extra op mijn eten. Dankjewel voor je reactie, stelt me toch een beetje gerust!

do 15-07-2010 19:30
Profiel E-mail
Nieuw lid
Nieuw lid

hoi!

kan iemand me vertellen wat ik wel en wat niet zou moeten eten bij HG?

Dank!

D69

za 24-07-2010 18:15
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]