Het is nu do 09-09-2010 06:23

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 hulpvraag bij recente HG-diagnose 
Auteur Bericht
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht hulpvraag bij recente HG-diagnose
Hallo allemaal,

Ik ben een vrouw van 40. Half juni is bij mij herpes genitalis vastgesteld. In het begin had ik een paar kleine ontstekingen aan de schaamlippen, daarna ineens blaasjes. De huisarts heeft het vocht in de blaasjes onderzocht, het bevestigde haar vermoeden: herpes genitalis. Volgens de huisarts horen de ontstekingen niet bij HG, maar ik betwijfel dat, buiten een uitbraak heb ik geen ontstekingen.

Een grote schok, want ik was een half jaar eerder nog getest op SOA's en alles was goed. Mijn vriend (we hebben een monogame relatie) heeft nergens last van. Hij heeft vroeger wel eens een plekje gehad wanneer een vriendin wat te droog was tijdens het vrijen. Maar een uitbraak heeft hij nooit gehad. Hij heeft veel onveilige seks gehad in zijn jonge jaren (20, 30 jaar geleden). Maar ook zijn SOA test was goed.

Door omstandigheden was ik te laat om bij de primo infectie nog valaciclovir te slikken, maar kreeg wel een recept (5 dagen 2 x 500 mg) mee naar huis voor een evt. volgende uitbraak. Ik ging ervan uit dat die 2e nog heeeeel lang uit zou blijven, maar precies één maand later ben ik weer aan de beurt. Mijn vriend is heel lief en begripvol en wanneer ik gefrustreerd en verdrietig ben door een uitbraak.

Ik vind het moeilijk om hiermee om te gaan.... ik voel me vies, niet meer aantrekkelijk als vrouw en een mogelijke besmettingsbron voor mijn huisgenoten. Heb een plantenspuit met chloor in de badkamer staan voor badkuip e.d., moet echt mijn balans nog vinden.

Een paar vragen heb ik aan jullie:

* hoe behandelen jullie de blaasjes? doorprikken en ontsmetten of niet, of laten indrogen d.m.v. zinkzalf of sudocreme? dit laatste adviseert
* hebben jullie nog andere tips? ik gebruik inmiddels lysine, 1 x per dag

Dank!

D69

wo 21-07-2010 18:17
Profiel E-mail
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht Re: hulpvraag bij recente HG-diagnose
toen ik mijn vorige bericht typte, was ik aan de laatste dag van de valacyclovir 500 mg bezig (5 dagen 2 stuks per dag).

vandaag, 2 dagen na de kuur, heb ik alweer blaasjes. nogal ontmoedigend....

is er echt niemand die ff wil reageren op mijn berichtjes? ik was zo blij dat ik dit lotgenotencontact had gevonden!

za 24-07-2010 18:03
Profiel E-mail
Nieuw lid
Nieuw lid

Hoi hoi,

Het is heeeel vervelend dat je een tweede uitbraak hebt gekregen.
De blaasjes absoluut niet doorprikken, het vocht besmet namelijk nog meer. Laten drogen door middel van zinkzalf of ander wonder middel is het best. Dat laatste heb ik nog niet gevonden :?
De lysine is goed dat je daar mee begonnen bent, gebruik hierbij een vitamine c 1000 mg op de lysine beter te laten werken..

Helaas wordt niet altijd op berichten gereageerd, misschien nu ook wat latere reacties door vakanties..
Je kunt eventueel aan de zijkant van de site aangeven wanneer je kunt chatten zodat iemand je vragen kan beantwoorden.. En anders zou je mij kunnen berichten, probeer ik je vragen te beantwoorden

Groetjes Petra

wo 28-07-2010 20:13
Profiel E-mail
Nieuw lid
Nieuw lid

Ho hoi,

In jou geval zou de winter idd een oplossing zijn. Ik heb het liever helemaal niet meer.

Mijn ervaring met hg is anders verlopen. Was net 5 week voor mijn 1ste aanval bevallen van een gezonde zoon. Mogelijk dat ik al eerder de hg in mijn systeem had en deze door een slechte weerstand is ontstaan. Hierna gelukkig nog geen nieuwe aanval gehad. Heb wel vaak last van de lies. Dit kan zijn omdat mijn lichaam antistoffen aan het opbouwen is. Tijdens mijn eerste aanval heb ik een kuur gekregen van de huisarts, tevens heb ik ibuprofen geslikt en tramadol. Dit laatste kan ik adviseren, een sterke pijnstiller.

Ik hoop dat het inmiddels beter met je gaat. Bepaalde voedingen vermijden; chocolade, champignons, bananen en noten wekken hg op. En blijf de lysine gebruiken met vitamine c..

Groetjes Petra

ma 02-08-2010 20:50
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ]