Wondjes na seks. Beschadiging of aanval?
| Auteur |
Bericht |
|
Shawty
Trouw lid
|
 Wondjes na seks. Beschadiging of aanval?
Hallo!
Ik heb eergisteren met mijn vriend voor het eerst weer seks gehad. Nu heb ik rond mijn vagina wat wondjes, een soort schaafwondjes. Komt dit door de wrijving die er was tussen penis en vagina? Voordat ik herpes had, had ik dit ook altijd. Ik ben bang dat het uitloopt in een nieuwe aanval. Iemand ervaringen/geruststellingen? Alvast bedankt!
|
| za 31-07-2010 19:52 |
|
 |
|
Meisje2010
Nieuw lid
|
 Re: Wondjes na seks. Beschadiging of aanval?
Sinds 1,5 jaar heb ook ik HG. Ik heb heel lang geen seks durven hebben, zoals jullie misschien wel begrijpen. Nu heb ik weer een aantal keer seks gehad, en elke keer de dag na de seks heb ik weer een aanval. Weet iemand wat ik hier aan kan doen..?? Verder als ik geen seks heb gehad heb ik er ook geen last van ..
|
| di 10-08-2010 12:00 |
|
 |
|
Shawty
Trouw lid
|
Ik slik Lysine en Cat's Claw, heb nu mijn 2e aanval en ik heb er niet echt last van, alleen wat wondjes en jeuk. Geen pijn bij het plassen! Dus ik denk wel dat deze middelen de aanval beperken.
|
| di 10-08-2010 18:45 |
|
 |
|
Meisje2010
Nieuw lid
|
Hoi Shawty, bedankt voor je reactie  Na hoeveel dagen is het bij jou over dan? En slik je elke dag lysine? Dat doe ik namelijk ook ...
|
| wo 11-08-2010 19:09 |
|
 |
|
Shawty
Trouw lid
|
Ik slik er normaal 1 per dag, ik heb nu mijn 2e aanval en slik er nu 2 per dag. En cat's clauw 1 bij het ontbijt en 1 bij het middag eten, staat ook in de bijsluiter. Mijn 2e aanval is nu een week bezig, en ik smeer er wel echinaforce creme op. Mijn eerste aanval duurde 10 dagen, en daarna ging het helen. Dus ik zal het hier zeggen als mijn 2e aanval is afgelopen =) Hoop dat het binnenkort is! Heb er wel geen last van, maar je voelt je toch wat beter als er helemaal niets zit daar beneden.
|
| wo 11-08-2010 19:15 |
|
 |
|
Meisje2010
Nieuw lid
|
Ja vertel mij wat, je zit toch niet helemaal lekker in je vel als je een aanval hebt.. Hopelijk is het snel weer voorbij! Slik je geen zeltirex tijdens een aanval? Dan is het bij mij binnen 3 dagen alweer over als ik begin met slikken vanaf de eerste symptomen..
|
| do 12-08-2010 18:10 |
|
 |
|
Shawty
Trouw lid
|
Nee dat slik ik niet. Ik hoorde dat het juist niet zo goed werkte, maar bij jou dus wel! Zal het eens proberen, dankjewel voor de tip! 
|
| do 12-08-2010 19:51 |
|
 |
|
Meisje2010
Nieuw lid
|
Graag gedaan! Ik hoop dat het bij jou net zo goed werkt als bij mij  Als jij een middel vindt dat net zo goed werkt moet je het maar laten weten want tegen een aanval doe ik alles!
|
| vr 13-08-2010 13:40 |
|
 |
|
Shawty
Trouw lid
|
Hi!
Ik heb nu iets ontdekt van New Care! Dat zijn tabletten met L-Lysine en Cat's Claw in een tablet! Ze werken goed bij mij, nog nergens last van gehad! 1x per dag op een nuchtere maag!
|
| ma 30-08-2010 19:37 |
|
 |
|
lin90
Nieuwe bezoeker
|
Ik heb 5 weken geleden een aanval gehad en 3 weken na het begin van deze aanval heb ik voo rhet eerst weer sex gehad maar dat deed zon ontzettend veel pijn...Volgens mij ben ik uitgescheurd, het bloedde ook heel erg en nou heb ik 2 weken geen sex gehad en gisteren hebben ik en mijn vriend het ook weer geprobeerd en weer scheurde het in, al meteen toen hij nog maar een klein stukje in me was.. heeft iemand dit ook meegemaakt? Waar ligt het aan? en hoelang duurt het voordat ik weer pijnloos sex kan hebben? sorry dat ik dit bericht hierbij plaats maar ik kan geen nieuw onderwerp aanmaken? liefs
|
| ma 06-09-2010 19:08 |
|
 |
|
Shawty
Trouw lid
|
Hi Lin90!
Ik had PRECIES hetzelfde probleem als jij. Na mijn eerste aanval, ook ongeveer 3 weken daarna, ook weer seks. Mijn vagina scheurde in aan de onderkant. Hij was er amper in en het deed al pijn en het scheurde. Ik heb toen ook 2 weken geen seks gehad. Je bent steeds bang dat het weer gebeurd en daardoor span je onbewust je spieren aan, waardoor penetreren lastig en pijnlijk is. Als je het samen steeds stukje bij beetje probeert en je ook probeert te ontspannen moet het lukken. Het is erg frustrerend, maar het komt allemaal goed!
|
| di 07-09-2010 17:43 |
|
 |
|
lin90
Nieuwe bezoeker
|
fijn dat er iemand is die het ook heeft meegemaakt.. hoelang duurd ehet voordat je weer zonder pijn sex had? En dat klopt idd dat ik me aanspan, dat gebeurd omdat ik op voorhand al weet wat er gaat gebeuren of er bang voor ben dat het gaat gebeuren. Jij hebt hier nu helemaal geen last meer van? Ik heb gelezen dat het ook wle eens zou kunnen zijn dat het littekenweefsel nog niet sterk genoeg is en dat daar een zalfje voor is, weet iemand hier iets van? Zo ja wat voor zalfje is dat dan?
xx
|
| di 07-09-2010 18:03 |
|
 |
|
marco
Moderator
Geregistreerd: wo 11-04-2007 10:23 Berichten: 309 Woonplaats: limburg
|
hoi lin, dit is een veel voorkomende klacht hoor. Je huid is gewoon nog niet hersteld van de herpes aanval.Dit heeft gewoon even tijd nodig Ik heb eens van iemand gehoord die gebruikte glijmiddel. dat zou helpen. Er bestaat een "wondermiddel": miconazolnitraat/hydrocortison. Ik spreek uit ervaring Toen ik mijn primo infectie kreeg bleef ik ook een paar weken met een wondje zitten wat niet goed wilde genezen. Dit spul werkte echt goed. maar krijg je alleen op recept.Maar dit moet je sowieso eerst met je arts overleggen lijkt me. Maar geef het nog ff de tijd  groetjes
|
| di 07-09-2010 19:53 |
|
 |
|
Shawty
Trouw lid
|
Hi lin!
Bij mij ging het bij de 3e keer pijnloos! Maar ik heb ook verhalen gehoord dat het langer kan duren. Je moet het weer samen op gaan bouwen. Maar het wordt weer als vanouds, maak je geen zorgen! Glijmiddel is zeker een aanrader, dat geeft minder beschadigingen dus minder pijn.
|
| wo 08-09-2010 19:25 |
|
 |
|